Millaiset kuvat ovat parhaita markkinointiin?

Millaiset kuvat ovat parhaita markkinointiin?

Markkinoinnin kannalta ei ole se ja sama, millaisia kuvia sivustolla käyttää. Kuvien kannattaa olla mahdollisimman edustavia ja soveltua värimaailmoiltaan yrityksen tai esimerkiksi blogin pitäjän brändin väreihin. Esimerkiksi ravintolan ei kannata laittaa kuvia, joissa on sekalaisen väriset laitteet ja yksittäinen musta OBH Nordica leivänpaahdin, vaan kaikkien laitteiden kannattaa olla samantyylisiä ja niiden kanssa käyttää itse markkinoitavaa asiaa keskipisteenä, erottuvilla yksityiskohdilla.

Varmista kuvien sujuva toimivuus

Kuvien kannattaa olla nopeasti latautuvia. Vaikka kuvista on mahdollista saada todella tarkkoja, kannattaa miettiä onko se tarpeellista. Kuitenkaan kaikkia kuvia ei katsota yhtä paljon ja osa sivustolla olevista kuvista onkin lähinnä ”täytekuvia”, jotka tukevat sivuston graafista ilmettä. Jos sivuston kuvien ilme on lähinnä tekstiä sisältävä, kuten lasinpuhalluksen tekniikoista kertovaa tietoa, ei Iittala juomalasit sisältävän kuvan tarvitse olla resoluutioltaan valtava ja näin itse sivusto latautuu käyttäjille paljon nopeammin.

Pyri olemaan luova ja venytä brändin elementtejä

Brändin elementtejä, kuten värejä ja muotoja kannattaa pyrkiä venyttämään ja uudistamaan. Uudistuksien avulla kävijöiden mielenkiinto pysyy yllä ja he tulevat uudelleen ja uudelleen sivustolle. Verkkokaupan kannattaa erottautua muista verkkokaupoista niin toimivuudellaan, kuin juuri brändillä ja siihen liitetyllä värimaailmoilla ja kuvilla. Brändin mukaiset kuvat ja niiden uudistaminen pitää sivuston virkeänä ja ihmisten mielenkiintoa ylläpitävänä.

Joskus brändit uudistetaan kokonaisuudessaan, muttei aina ole tarve uudistaa kaikkea. Varsinkin isommassa mittakaavassa uudistukset maksavat paljon ja voi olla, ettei brändi tarvitse muuta, kuin pienen hiomisen, esimerkiksi muuttamalla kuvakkeiden muotoa tai paikkaa. Myös juuri erilaisten kuvien vaihtaminen voi raikastaa brändin ilmettä niin, että todella pienellä budjetilla saa suuren muutoksen aikaan. Kannattaakin kokeilla erilaisia vaihtoehtoja, mutta kuitenkin tarkkaan harkiten.