Miksi asiakkaiden arvostelut ovat kriittisen tärkeitä?
Internet on tuonut kaikenlaisia asioita sormenpäillemme. Voimme tilata ruokia netistä kotiovellemme ja tehdä tutkimustyötä vertailusivustoilla seuraavaa isoa hankintaamme varten. Internet oli aikoinaan vain paikka, jonne yritykset perustivat nettisivuja edistämään myyntiään, mutta tänä päivänä siitä on kehittymässä keskustelualue, jossa kuluttajat arvostelevat tuotteita ja palveluita ensivaikutelmiensa ja muilta saadun palautteen perusteella.
Asiakkaiden arvostelujen merkitys on helppoa ymmärtää, mutta mikään ei tee asiasta yhtä selvää kuin objektiivinen tieto siitä, miten arvosteluja käytetään ja miten ne vaikuttavat liiketoimintaan. Tilastot kertovat kuinka kuluttajat käyttäytyvät ennen ostopäätöstään mikä voi auttaa yrityksiä tekemään suunnitelmia liiketoimintansa edistämiseksi. Olemme tehneet hieman tutkimustyötä ja selvitimme, että:
- Kuluttajat käyttävät keskimäärin 31% enemmän rahaa tuotteisiin ja palveluihin, joilla on erinomaisia arvosteluja
- 86% kuluttajista lukee paikallisten yritysten arvosteluja (95% 18-34 vuotiaista)
- Negatiivinen arvostelu voi ajaa 40% potentiaalisista asiakkaista pois
- Kuluttajien luottamus yritykseen kasvaa arvostelujen myötä
On siis selvää, että asiakkaiden arvosteluilla on aivan valtaisa merkitys ja sen on myös ymmärtänyt kauneusalan yritys Chloes. Hiuslisäkkeet ja klipsipidennykset ovat vain joitain tuotteita joita yritys tarjoaa. Yritys on saanut kasvatettua myyntiään valtavasti tuottamalla positiivisia asiakaskokemuksia asiakkailleen.
