Avain kannattavaan liiketoimintaan – Digitaalinen markkinointi
Nopeasti kasvavan digitalisaation takia tavallinen markkinointi tarvitsee rinnalleen digitaalisen markkinoinnin. Internetin parissa vietetään yli 3 kertaa enemmän aikaa päivässä kuin printtimedian, joten yritysten on järkevää keskittyä markkinoimaan siellä.
Lähes 70 prosenttia 16-90-vuotiaista suomalaisista käyttää nettiä monta kertaa päivässä -Tilastokeskus
Digitaalinen markkinointi mahdollistaa yksilöidymmän ja kustannustehokkaamman keinon parantaa liikevaihtoa. Yhä useampi markkinoinnin mahdollistava palvelu tarjoaa tarkkoja kohderyhmiä iän, sukupuolen ja kiinnostuksen mukaan lajiteltuina.
Verkossa toimittaessa on aiempaa tärkeämpää tuottaa kiinnostavaa ja asiallista tietoa. Pelkkä yrityksen tai toiminnan esittely verkkosivustolla ei enää toimi eikä lisää kauppaa merkittävästi. Jos kuitenkin varmistetaan hyvä hakukonenäkyvyys (SEO) ja tuotteiden tai palveluiden ostosta tehdään mahdollisimman helppoa, on suunta yritykselle parempi.
Tarkemmin esiteltynä markkinoinnilla pyritään
- ylläpitämään ja aikaansaamaan kilpailuetua
- parantamaan yrityksen tuottoa
- lisäämään tuotteiden tai palveluiden houkuttelevuutta ja kohottamaan niiden katetta
- luomaan, ylläpitämään ja kehittämään asiakassuhteita
- ylläpitämään yrityksen näkyvyyttä ja yhtenäistä imagoa yrityksen kaikessa toiminnassa
- huolehtimaan yhtenäisestä, selkeästä ja yrityksen strategian mukaisesta viestinnästä

