
Kun etätyöt eivät enää ole ainoa voimassa oleva normi, voidaan osa asiakastapaamisista järjestää myös toimiston omissa tiloissa. Vaikka tarjouksen sisältö on tietenkin aina tapaamisissa pääosassa, myös monella pienellä teolla voidaan vaikuttaa siihen, miten uudet potentiaaliset asiakkaat näkevät yrityksesi ja miten houkuttelevana he sitä loppujen lopuksi pitävät. Olemme listanneet alla muutaman yleiseen houkuttelevuuteen vaikuttavan ominaisuuden, joista on sinulle toivottavasti hyötyä.
Moderni ilme
Ankean harmaa ja lääkärin odotushuonetta muistuttava tila ei herätä useimmissa erityisen inspiroituneita ja positiivisia tunteita. Panosta siis yrityksesi tiloihin suunnittelemalla ne moderneiksi mutta kodikkaiksi, jotta asiakkaille jää tapaamisesta olo, että he palaisivat mielellään toistekin. Kokoustilassa tulisi olla modernit varustelut niin teknologian kuin sisustuksenkin kannalta ja odotustilasta tulisi löytyä esimerkiksi tyylikäs sohva sekä lehtiteline uusine painoksineen ja mainoslehtisineen, jokunen kookas huonekasvi ja juliste tai taulu piristämässä tilaa. Tällöin ennen tapaamisen virallista alkuakin vietetty aika auttaa rakentamaan kutsuvaa ja tervetullutta tunnelmaa.
Palvelu ja tarjoilu
Jos aulan odotustiloista olisi hyvä löytyä ainakin vesiautomaatti, jonka lisäksi kahviautomaattikaan ei ole ollenkaan huono ratkaisu. Paikalla olisi kuitenkin hyvä olla joku, joka ottaa osallistujien tilaukset virvokkeiden suhteen ylös ja toimittaa ne kokoustilaan. Kokoustila voidaan valmistella etukäteen siten, että tarjolla on ainakin pitkän kokouksen kohdalla myös jonkin verran pikkusuolaista. Kun asiakkaan kaikki tarpeet otetaan tarkoin huomioon, kokee hän olevansa tärkeä ja arvostettu potentiaalinen yhteistyökumppani. Tuntejakin kestävä keskustelu ja esityksen seuraaminen tuntuvat monesti uuvuttavalta, joten pieniä taukojakin olisi välillä hyvä pitää keskustelun lomassa. Vesi ja muut virvokkeet voivat olla jatkuvasti tarjolla.