Categories
Uncategorized

Markkinoi majoituspaikkaasi paremmin – palkkaa ammattikuvaaja

Markkinoi majoituspaikkaasi paremmin – palkkaa ammattikuvaaja

Riippumatta siitä, millaisia majoitusmahdollisuuksia tarjoat, tänä päivänä haluat markkinoida niitä verkossa. Vaikka arvosteluilla ja suullisilla suosituksilla on edelleen iso merkitys, on hyvin selvää, että hotellihuoneiden tai muiden majoituspaikkojen tarjoajat eivät voi pärjätä ilman ammattimaisia kuvia. Kuvat antavat ensimmäisen vaikutelman, jonka joku majoituspaikkaa etsivä näkee paikastasi ja se jättää kestävän vaikutelman asiakkaisiin.

Mutta vaikka päättäisitkin palkata ammattilaisen ottamaan valokuvia huoneistasi, et ehkä tiedä tarkalleen, mitä sinun on tehtävä, jotta heidän töidensä tuloksilla olisi mahdollisimman suuri vaikutus. Kuinka sinun pitäisi esitellä kuvia sivustollasi, mistä tiloista sinun tulisi ottaa kuvat ja mitä pyrit kertomaan kuvillasi?

Valokuvien merkitys myynnissä

Hotellien omistajat ajattelevat aina arvostelujen hallintaa ja positiivisen kirjallisen palautteen
saamista verkossa, mutta tutkimusten mukaan niillä on paljon pienempi vaikutus yritystoimintaan kuin kuvilla. Pyöritit sitten B&B:tä, hostellia, hotellia tai lyhyttä kotimajoitusta, mahdollisuutesi saada varaus kasvaa jopa 225 %, jos lisäät vain yhden tai useamman valokuvan verkkosivustollesi. Sillä on valtava vaikutus yritykseesi, eikä sinun tarvitse nähdä sitä varten paljoa vaivaa. Mikä parasta, saat erittäin korkean sijoitetun pääoman tuoton, kun huomioit miten vähän yksi valokuva maksaa.

Airbnb:n ammattimaisista majoituskuvista tehtyjen tutkimusten mukaan huoneiden hinnat voivat nousta jopa 26 % vain muutaman hyvin otetun valokuvan ansiosta. Kuvasi eivät voi kuitenkaan olla heikkolaatuisia valokuvia, jotka jokin ohikulkija on ottanut henkilökohtaisella kamerallaan. 78 % ihmisistä on sitä mieltä, että valokuvat ovat tärkein tekijä hotellivalinnan tekemisessä, mikä tarkoittaa sitä, että ihmiset tekevät hotellin olosuhteista ja kaikista sen tarjoamista palveluista johtopäätöksiä kuvien perusteella. Asiakkaiden houkuttelemiseksi hotelli valokuvien olisikin oltava melkein täydellisiä tai vähintäänkin ammattimaisia. Totta kai esimerkiksi laadukkailla Iittala astioilla ja Kitchenaid keittiövälineillä on myös suuri merkitys siihen, että haluavatko asiakkaat yöpyä majoituspaikassasi, mutta valokuvien merkitystä ei voi myöskään korostaa liikaa markkinoinnissa.